Διαδίκτυο & Ασφάλεια:10 tips για επιχειρήσεις!
1. Back up Δεδομένων
Με τον όρο Back up δεδομένων εννοούμε την διαδικασία αντιγραφής των επιχειρησιακών σας δεδομένων ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε άλλους servers με σκοπό την διασφάλιση της ακεραιότητας τους-- σε περίπτωση απώλειας δεδομένων. Αποκτώντας Back up δεδομένα τόσο στα επιχειρησιακά σας δεδομένα όσο και στα website data, μπορείτε να ανακτήσετε οποιαδήποτε στιγμή τις πληροφορίες της επιχείρησης σας. Είναι μία εύκολή και χαμηλού κόστους διαδικασία που σας διασφαλίζει, ότι τα δεδομένα σας, θα είναι πάντα διαθέσιμα ακόμα και σε περίπτωση λάθους, καταστροφής των servers ή ακόμα και να δεχτείτε κάποια ηλεκτρονική επίθεση.
Είναι χρήσιμο να δημιουργείτε πολλές μεθόδους δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας .Ένα κάλο σύστημα δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας περιλαμβάνει:
- Καθημερινά σταδιακά αντίγραφα ασφαλείας σε φορητή συσκευή ή/και αποθήκευση σε περιβάλλον cloud
- Αντίγραφα ασφάλειας διακομιστή στο τέλος της εβδομάδας
- Τριμηνιαία αντίγραφα ασφαλείας διακομιστή
- Ετήσια αντίγραφα ασφάλειας διακομιστή
2. Προστατεύστε τις συσκευές και το δίκτυο σας
Βεβαιωθείτε ότι έχετε ενημερώσει το λογισμικό σας
Βεβαιωθείτε πως το λειτουργικό σας σύστημα και το λογισμικό ασφαλείας ενημερώνονται αυτόματα. Οι ενημερώσεις ενδέχεται να παρέχουν σημαντικές αναβαθμίσεις ασφαλείας για πρόσφατούς ιούς και επιθέσεις. Οι περισσότερες ενημερώσεις σας επιτρέπουν να τις προγραμματίζετε μετα τις ώρες εργασίας.
-
Εγκαταστήστε ένα λογισμικό ασφαλείας
Εγκαταστήστε στους υπολογιστές και στις συσκευές της επιχείρηση σας ένα λογισμικό ασφαλείας ώστε να αποτρέψετε ιούς και άλλα στοιχεία που μπορεί να βλάψουν την λειτουργία των συσκευών σας.
-
Εγκατάσταση firewall
Ένα τοίχος προστασίας (firewall) είναι ένα λογισμικό ή μια συσκευή μεταξύ του υπολογιστή σας και του διαδικτύου. Όπως για παράδειγμα ως ένας θυρωρός που είναι υπεύθυνος για την κίνηση που έρχεται και φεύγει εντός ή εκτός της πολυκατοικίας, με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και το τοίχος προστασίας.
Με αυτό τον τρόπο, κάνοντας εγκατάσταση ένα firewall, θα προστατεύει τα εσωτερικά δίκτυα της επιχείρηση σας. Προσοχή! Κάντε εγκατάσταση σε κάθε συσκευή της επιχείρησης σας που συνδέεται με το διαδίκτυο!
-
Ενεργοποιήστε τα φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας
Χρησιμοποιήστε φίλτρα στα e-mail σας ώστε να μειώσετε τον όγκο των ανεπιθύμητών μηνυμάτων. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγετε e-mail που ίσως περιέχουν κακόβουλο περιεχόμενο και μπορεί να βλάψουν τις συσκευές σας ή να εκμαιεύσουν εμπιστευτικές σας πληροφορίες.
3. Κρυπτογραφήστε σημαντικές πληροφορίες
Βεβαιωθείτε πως έχετε ενεργοποιήσει την δικτυακή κρυπτογράφηση και κρυπτογραφείτε δεδομένα όταν αποθηκεύονται ή αποστέλλονται στο δίκτυο.
Η κρυπτογράφηση μετατρέπει τα δεδομένα σας σε μυστικό κωδικό πριν τα μεταφέρετε μέσω διαδικτύου. Με αυτό τον τρόπο μειώνετε τους κινδύνους κλοπής , καταστροφής ή παραβίασης των δεδομένων σας.
Μπορείτε να ενεργοποιήσετε την κρυπτογράφηση δικτύου μέσω των ρυθμίσεων του router σας ή χρησιμοποιώντας μια λύση εικονικού ιδιωτικού δικτύου (VPN) όταν βρίσκεστε σε ένα δημόσιο δίκτυο.
4. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων
Ο έλεγχος ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (MFA) είναι μια διαδικασία ασφαλείας επαλήθευσης που απαιτεί από εσάς να παρέχετε δύο ή περισσότερα αποδεικτικά στοιχεία ως ταυτοποίηση πριν εισέλθετε σε κάποιον λογαριασμό. Για παράδειγμα, κατά την είσοδο σας το σύστημα θα απαιτήσει έναν κωδικό επαλήθευσης στο κινητό σας τηλέφωνο.
5. Χρησιμοποιήστε φράσεις πρόσβασής και όχι κωδικούς
Χρησιμοποιώντας φράσεις πρόσβασης αντί για κωδικούς πρόσβασης σε συσκευές που υπάρχουν σημαντικές πληροφορίες για την επιχείρηση σας, κάνει πιο δύσκολο στις μηχανές να παραβιάσουν την είσοδο στις συσκευές σας.
Μια ασφαλής φράση πρόσβασής πρέπει να είναι:
Long – Φράσεις πρόσβασης που έχουν μήκος τουλάχιστον 14 χαρακτήρες ή από 4 και πάνω τυχαίες λέξεις μαζί
Complex- Συμπεριλάβετε κεφαλαία, πεζά γράμματα, αριθμούς και ειδικούς χαρακτήρες στη φράση πρόσβασης σας
Unpredictable – Η ύπαρξη μια ομάδας από άσχετες λέξεις
Unique- Προσπαθήστε να μην χρησιμοποιείτε την ίδια φράση πρόσβασης σε όλους τους λογαριασμούς σας
6. Έχετε εικόνα του αριθμού των συσκευών που χρησιμοποιείτε
Κρατήστε αρχείο με τον εξοπλισμό υπολογιστών και το λογισμικό που χρησιμοποιεί η επιχείρηση σας. Βεβαιωθείτε ότι είναι ασφαλή για να αποτρέψετε οποιαδήποτε κακόβουλη επίθεση
Υπενθυμίστε στους υπαλλήλους σας να είναι προσεκτικοί με:
Τα δίκτυα που συνδέουν τις συσκευές τους όπως wifi ή usb sticks/ σκληρούς δίσκους καθώς υπάρχουν πιθανότητες λόγο λάθους να μεταφερθούν ιοί.
7.Θέστε την πολιτική της επιχείρηση σας
Μια πολιτική ασφαλείας θα βοηθήσει το προσωπικό σας να κατανοήσει τις ευθύνες που του αναλογεί όταν χρησιμοποιούνται
- Δεδομένα της επιχείρησης
- Υπολογιστές και συσκευές της επιχείρησής
- e-mails
- ιστοσελίδες και διαδίκτυο
8. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας ώστε να περιηγείται με ασφάλεια στο διαδίκτυο
Το προσωπικό σας είναι η πρώτη κα η τελευταία γραμμή άμυνας ενάντια στις απειλές του διαδικτύου. Είναι λοιπόν υψίστης σημασίας το προσωπικό σας να γνωρίζει τις απειλές που ίσως να αντιμετωπίσει και τον ρόλο που μπορεί να έχει ενάντια σε αυτές.
Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας κατάλληλα σε:
- Διατήρηση καλών κωδικών πρόσβασης και φράσεων πρόσβασης
- Πως να εντοπίζουν και να αποφεύγουν τις απειλές του διαδικτύου
- Πως να αντιμετωπίζουν τις απειλές του διαδικτύου
- Πως να αναφέρουν μια κυβερνοαπειλή
9. Προστατεύστε τους πελάτες σας
Είναι πολύ σημαντικό οι πληροφορίες των πελατών σας να διατηρούνται ασφαλείς. Βεβαιωθείτε ότι η επιχείρηση σας:
- Επενδύει και παρέχετε ένα ασφαλές διαδικτυακό περιβάλλον για συναλλαγές
- Προστατεύει τυχόν προσωπικά στοιχεία πελατών που αποθηκεύει
Εάν πραγματοποιείτε πληρωμές μέσω διαδικτύου, ενημερωθείτε τι μπορεί να κάνει ο πάροχος της πύλης πληρωμών σας για να αποτρέψει την ηλεκτρονική απάτη πληρωμών.
10.Λάβετε ενημέρωση και συμβολές για την ασφάλεια των επιχειρήσεων στο διαδίκτυο.
Επικοινωνήστε με την INFOSUPPORT και λάβετε τις καλύτερες λύσεις και συμβουλές για την ασφάλεια της επιχείρησης σας στην νέα εποχή!
Find us on: